Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag 6 mars

Kategori:

Strålande väder och -18 grade på morgonen. Det är dressyrdomarkurs i Götet i helgen, känns lite tungt att fara dit på helgen också, men kul att träffa lite bekanta och surra lite i bilen med Camilla och Annhild. Vi fick en rejäl genomgång av nya program och vad vi ska fokusera på i år när vi dömer. Sen var det grupparbete där vi fick granska några rörelser som vi valde ut och sätta betyg på olika typer av ekipage, frå LC - LA.

Sen var jag upp till ridhuset och provred i en sadel som jag lånat av Susanne på Tjörn, En ny Albion Ultima, jag har ju alltid älskat min Albionsadel med den ligger inte bra på Vilja längre. Den var iallafall ljuvligt skön, men dyr. Jag satt mycket bättre och filmade faktiskt idag, det var kul att se. Hon ser fin ut Vilja i samlingen är hon jättefin, men ökningarna känns mycket mer än de ser ut tyvärr, så det behöver vi nog jobba med.

Mina föräldrar har börjat flytta saker till Lysekil, det ska bli skönt att få dem på den här sidan om Gullmarn. Den 19 mars ska det vara flyttat och klart.

Vi har haft en stökig vecka med strömavbrott och pannan stannade, vi hade svinkallt i huset och det tog ett dygn att få upp värmen. Vi lyckades hitta en liten knapp för manuell återstart på pannan så det gick lätt att starta den när vi väl hittade den pyttelilla knappen.

Men hur länge kan det vara så här kallt, det börjar bli lite kris med att tävlingssäsongen ska starta, nu är tävlingar inställda fram till den 28 mars och vi ska ha tävling helgen efter, hinner snön försvinna tro?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: