Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

årets första dressyrtävling...

Kategori:

är nu avverkad och det kan man ju iallafall säga att det kan bara bli bättre. Vilja var inte nådig idag, det stod ju tre domarbord framme och vi har precis vant oss vid ett. Hon var livrädd, VARJE GÅNG vi passerade åt ngt håll. Dessutom var jag lite snål med framridningen och var inte riktigt nöjd när jag red in. I traven hade vi riktigt många missar men galoppen gick hyfsat, men bytena hamnade inte riktigt där de skulle. Så drygt 57 % i MSV B:4 fick vi, och jag ska snart sätta mig och titta på filmen, men den kommer inte ni att få se. Kan ju säga att jag var på väg att lämna banan i traven, men då dök min gamle tränare Vidar upp i hjärnan och han sa alltid, vad som än händer så fullfölj ritten, för det ger iallafall träning.

På vägen hem var vi till Susanne (Sjöängen) på Tjörn och provred nya sadeln på hennes ridbana och Vilja gick riktigt bra och var inte rädd för någonting... Så det blev en Albion Ultima och den är riktigt skön.

På fredag är det hemmatävling och det var skönt att ha gjort en start innan dess.

Jennie har varit ute med Pandora, hon har blivit ett muskelpaket och är så fin och börjar fungera att rida på. Men oftast får hon en 20 minuters galopp på tömmen först, annars blir hon för laddad på ridbanan. 


Imorgon är iallafall försäljningen av huset i Kännåsen klart och vi har bara en gård att förvalta, skönt.

Kommentarer

  • Carina säger:

    Glad Påsk till er alla från oss alla, ha det så bra!

    2010-03-31 | 18:18:14

Kommentera inlägget här: