Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling och bete

Kategori:

Igår hade jag en riktigt bra träning för Anki, hon hade härligt underlag på sin ridbana och Vilja gick som en dröm och när jag fick ner händerna stängde hon munnen.

Idag var det tävling i Lilla Edet och jag skulle rida Msv B:2. Vilja kändes fin på framridningen men så fort vi kom in på banan var det som vanligt igen, Vilja kollade sig runt och såg om det fanns något hon kunde vara rädd för och utanför banan stod i ett hörn 2 st koner, så då valde hon att vara rädd för dem varje gång vi gick förbi, så det var det hon koncentrerade sig mest på. Jag slarvade också till det och red fel väg, har ju ridit det där programmet hur många gånger som helst, men blir stressad när Vilja lägger in hanbromsläge.

Vi lyckades iallafall få till ett hyfsat travprogram men galoppen som brukar vara Viljas bästa gångart fick vi sämre i, Bytena gick ganska bra men 8-metersvolterna var katastrof. Vi lyckades skrapa ihop 60 % så jag får väl vara nöjd med det. Domaren använde hela skalan och jag fick både 7:or och 8:or på det som var bra.

Tack Anette för dessa fina bilder från hagen Lördag kväll.

Wilbur



Andromeda




Dotter och Mor ( Andromeda och Pandora )



Pandora




Pandora i sitt esse, frän bild



Wilbur



Wilbur






Kommentarer

  • A-C (matte) säger:

    Va synd att hon gör så Vilja...Jag som höll tummarna hela dan! Wilbur är ju sin mor uppi dan, haha! Han ser ut att klara sig bra. Pandora jagar inte på han så mycket som han ser ut=) Puss från Matte Wilbur

    2010-06-20 | 14:32:44
  • Jennie säger:

    Jag saknar er! Det var ett tag sen.. Hoppas allt är bra!

    2010-06-22 | 11:38:44
  • Marianne säger:

    Wilbur är inte så rund som han ser ut på bilderna, men jag tror han klarar sig ganska bra i hagen nu.



    Och Jennie, vi saknar dig oxå och du är välkommen hit när som helst.

    2010-06-22 | 14:52:13
  • Nina säger:

    Wow, Wilbur har verkligen vuxit sedan jag såg honom sist :)

    2010-06-23 | 18:34:42

Kommentera inlägget här: