Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Färgelanda

Kategori:

Idag har vi varit och tävlat i Färgelanda, jag börjar äntligen hitta bjudningen i min Vilja igen och i första klassen var hon härlig. Hon var nästan inte rädd alls och gjorde ett riktigt fint galoppprogram. Bakdelsvändningarna som har varit ettav våra största problem fick jag 7 och 8 på, tror jag har kommit på hur jag ska rida henne i dem.

Fick 64,8 % och en tredje placering i Msv C2 och 62.8 i Msv B4.

Det var riktigt hett idag och svetten flöt och bromsarna var inte nådiga, men det var trevliga tävlingar och fina banor.

David har varit och balat hösilaget, och det är snart klart, Vi får minst 50 st i år. och det är torrt och fint.

Kenth mfl har satt stolp runt ridbanan idag, det var skönt att äntligen det var igång, nu ska slanorna sättas också så fort som möjligt.

Träning med Susanne och Viktory (Anette har tagit bilden)





Kommentarer


Kommentera inlägget här: