Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 8 Januari

Kategori:

Tur att jag började jobba tidigt idag, studsade upp 5.30 och jobbade några timmar. Sen ringde några killar och ville gräva upp vår ridbana för att lägga fiberkabel till skolan. Försökte luska ut om det skulle gå att ansluta sig till den sen, skåpet ska stå på vår mark, men de visste inte.

Iallafall ska de gräva på måndag men skulle gå i kanten av ridbanan istället, och så hjälpte de mig med att få ner 5 stolp så vi äntligen kunde stänga en hage till och laga de stolbar som hästarna har tuggat av, så det var väldigt bra. De åkte iväg och hämtade en tjälkrok, som tog sig ner i marken, det är faktiskt ca 30 cm tjäle.

Så jag stängde hagen och släppte ut våra tokiga hästar och de sprang givetvis rakt igenom tråden, så jag fick göra om allt igen, de var ju inte vana vid att hagen var delad. Sen fick jag iallafall på strömmen, men på em när vi var iväg till tandläkaren en timme och kom hem, så stod Pandora lugnt i sin gamla hage och vem vet hur hon har tagit sig dit, för tråden var hel. Grannen var ner och körde in 2 hösilagebalar, en i vardera hagen, men ponnyerna får bara litegrand, de har egen hage nu, men Lorenzo gick emellan hagarna. Pust!

Sen var veterinären hit och vaccinerade Fabiola, Diva och Andromeda, nu får de vara inne för jag har 3 problem på jobbet som jag ska lösa idag, försöker trassla mig igenom alla summeringar i programmet och det blir bättre och bättre.

Det har varit lugnt på bloggandet, men det betyder inte att vi inte har gjort något, vi har gjort en ny hemsida i Joomla för att det ska gå snabbare att uppdatera och förändra. Joomla är väldigt användarvänlig och går snabbt att bygga i när man nu har hyfsat koll på hur det fungerar. Så kolla gärna och tyck till, och tack alla som har skickat bilder till oss, många kan ni hitta på Galleriet.

www.stuterilight.se

Från ett kylslaget Lyse -15 grader idag,.

Kommentarer

  • Nina säger:

    Himmel och jisses!! tänkte de gräva genom er ridplan!!!

    Tur de ringde o berättade det först :) tänk om du kommit hem o det var liksom ett dike i planen, IOF fylld med FIBER!!!! hoppas ni kan få koppla in er, det måste velan gå. T-kopplingar finns ju till allt!

    2010-01-08 | 21:35:22

Kommentera inlägget här: