Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

22 januari

Kategori:

Hinner inte blogga så mycket längre, ledsen. blir kanske bättre tid framöver. Har ridit både Vilja och Pandora en del dagar den här veckan, men både Kenth och Sofia hjälper till att rida Vilja.

Pandora har blivit mitt bekymmer och faktum är att jag börjar bli ganska förtjust i henne och hennes bestämda humör. Igår gick hon super och vi travade bomar och flyttade henna undan för innerskänkeln på volten i båda varven. Jag gör precis som i tömkörningen och tar högervarvet först, för då kan jag ha henna högerställd för hon tycker inte om att jag tar i vänstertygeln från början och när hon har lossnat där så kan jag jobba henne i vänster varv ocks. Med hjälp av bommarna fick jag henne äntligen att jobba i riktig trav och hon är så härlig att sitta på, det är som en fåtölj. Det sa domaren redan på treårstestet att den där hästen måste vara bekväm att rida. Än har vi inte börjat galoppera, men igår kändes det inte som det var så långt borta, men vi ska jobba galoppfattningarna på töm ett tag till. Idag har både Vilja och Pandora fått vila.

En vinterbild på vårt hus.

Snart kommer bloggen att handla om renovering också. Nu planerar vi takbyte och målning. Tror nog att det blir bohusvitt, men jag tycker att det är fint med engelskt rött runt fönster (smalt), vad tycker ni, vilken färg skulle passa?



Idag har jag var varit i Färgelanda och tränat 5 ekipage. Det var som att fara igenom ett vinterlandskap när man tog skogsvägarna dit upp, massor med snö. Det är kul att komma dit upp, trevlig miljö och fint ridhus och givetvis spännande och omväxlande hästar och ryttare att jobba med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: