Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag 20 Februari

Kategori:

Jag är ensam hemma, övriga familjen är i Härliga Härjedalen och hade -17 grader idag men ingen blåst så då hade åkt skoter och haft en bra dag. Här är det snöstorm och -10 grader, jag slet med att överhuvudtaget ta mig mellan byggnaderna på gården, av någon anledning så är det en 1 meters driva framför varenda dörr som ska forceras innan man kan öppna dörren. Och snön är blytung så jag förstår att tak rasar ner lite här och där. Jag skottade iallafall av taket till växthuset idag, det var nog tur för det var mycket snö på glastaket.

Släppte ut alla hästar utan Diva idag för hon vände i dörren och ville inte gå ut, hon har ont av blåsten, Lille Lorenzo fick gå med Vilja och Viktory, men de var ganska tuffa med honom så fram på fm gick han över i andra hagen till Pandora, hon verkar tycka om honom och jag måste laga hagen.

Jag tog in hästarna redan kl 12.30 och Andromeda hade skadat sig vid munnen igen, hon klöv sin mule för ett par år sen när hon ramlade ut ur hagen. Det är vår lilla olycksfågel. Det var ett ganska stort jack, men det läker som tur är bra runt munnen. Pandora hade slagit upp sitt sår på benet igen så det blödde också.

Har slipat lite i rummet så nu kan det snart gå att sätta upp tapeter, men behöver nog spackla först.

Igår hade jag en heldag med träningar i Färgelanda, det var kul, jag har gått ner lite i tid på jobbet och är där varannan fredag nu. Det är trevligt att komma dit upp.

Hade några träningar på em idag också och red en häst, det var på näppen att man tog sig till klubben idag, snön skrapade mot underredet på bilen men den gamla subban puttrade på när jag la i lågväxeln.

Nu vill jag ha sol och värme och slippa frysa hela tiden.

Kommentarer

  • Anette säger:

    Bra bil du har som kan ta dig någon stans. Här är vägen nere vid järnvägen igensnöad och jag är hemma med ofrivillig semester. Kommer inte ut.

    Gott att alla har det fint i Härjedalen. Ebba gillade att åka skoter. Det var första gången hon gjorde det.

    Skotta inte ihjäl dig nu

    2010-02-20 | 22:05:54
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se
  • mli - hästbloggen för er som gillar hästar säger:

    vad har ni för stuteri ? :)

    2010-02-21 | 11:58:57
    Bloggadress: http://mlidahlgren.blogg.se/
  • Ulle säger:

    Här uppe på berget är vi helt insnöade :-) Kommer ingenstans

    2010-02-21 | 16:35:57
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Du får kämpa på Marianne! Snart lättar det nog :)

    2010-02-21 | 21:36:34
  • Jennie säger:

    Du får kämpa på Marianne! Snart lättar det nog :)

    2010-02-21 | 21:37:36
  • A-C säger:

    Vi fick förhoppningsvis all snö förra vintern men -35 idag ist=( Jag vill gå i ide! Kämpa på i snön Marianne! Kram

    2010-02-23 | 07:15:36

Kommentera inlägget här: