Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

27 Februari

Kategori:

Regnar idag och titta på Sofias blogg hur höga snövallar vi har runt ridbanan, vår snälla granne har plogat den för vi insåg att det inte skulle gå att rida på den på lång tid framöver annars http://sofiaelinab.blogg.se/

Idag har vi hagt tömkörningskurs för Anders Eriksson, jag var med med Pandora.

Det var bra, vi fick några nyttiga tips. Vi höjde ett snäpp och det var inte Pandora riktigt nöjd med, tömmen fick sitta på högsta ringen istället för där jag brukar ha den på andra ringen, Hon tyckte att det var jobbigt och började hoppa på stället ganska mycket. Men fick tipset att jag skulle ha henne på tre spår hela tiden för att hon skulle orka och det gick bättre. Men hon var inte riktigt med på noterna och protesterade rejält när Anders tog tömmarna, men blev fin på slutet. Hon var rejält mör efter 1,5 timmes tömkörning.

Bilden är från tidigare i vintras.



På em red jag Vilja och provade Sandras Childeric sadel. Den passade Vilja som handsken, och det kändes som hon blev mycket mer bogfri än i Albionsadeln. Så nu är det nog dags att byta sadel, får försöka prova någon mer, en Röösli skulle jag också vilja prova. Jag har fått mina nya stövlar förrästen, de är väldigt osköna och jag kan inte komma in med fötterna till hästen, hur lång tid kan det ta att rida in stövlar, jag har sår i knävecken nu.



Kommentarer

  • Norrlänningen säger:

    Härligt att läsa bloggen, ni är så himla flitiga hela familjen!



    Ett tips för stövlarna är att blöta ett par knästrumpor och sen sätta på dig stövlarna och gå runt inne ett par kvällar, det brukar räcka och minska risken för en hela säsong med knäskav.



    Lycka till med allt!

    2010-02-28 | 09:36:32

Kommentera inlägget här: