Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

13 februari

Kategori:

Renovering är i full gång igen, vi håller på med gästrummet nu. Har målat taket och nu brottas vi med hemska strukturtapeter, har provat slipa och försöka dra bort, men den sitter stenhårt, idag har vi haft på tapetklister och plast och nu går det att få bort den, men det blir en liten bit i taget. Limmet ska sitta i två timmar så det har varit bra för denna ljuvliga vårvinter dag när solen sken hela dagen, så var det härligt att ta en vintertur med hästarna på fm.

Jag tog Pandora och Kenth Vilja. Härligt, men folk skottar tak som tokar och hästarna tycker inte om det så jag fick kliva av några gånger.

Sen drog vi tapeter och la på en ny vägg med lim och ut igen. Vi spännde får Lorenzo för rockarden och Kenth höll i tömmarna och jag och Erika på var sin sida om Lorenzo, han tyckte att det var lite läskigt och ville nog gärna springa iväg från vagnen men höll sig i skinnet.

Därefter fick Andromeda sig en duvning, först lite handträning och sen ut och gå. Hon är himla snäll men lyckades rycka tyglarna ur handen på mig en bit bort, jag var bara helt oförberedd, så hon sprang hem med oss efter och där stod Sofia och tog emot henne som tur var. Då tyckte jag att hon var lagom trött för att jag skulle kunna komma upp på ryggen på henna, så Kenth höll i och jag klev upp och red en sväng på ängen, nu tar hon spöt som framåtdrivning så det gick riktigt bra, hon pulsade på i snön. Sen tänkte jag att vi skulle backa lite i boxdörrarna i stallet, jag försöker backa i alla trånga passager jag kan hitta nu. Det krävdes mycket övertalning men till slut gick det.


Igår var Sofia ute med Pandora på ängen, och det gick riktigt bra, kolla Sofias hemsida för bilder på dem.

Kommentarer

  • Lisa Höglind säger:

    Kul att höra att det går så bra med Andromeda! (utom avlastningen då...) Hoppas ni alla mår bra! kramar

    2010-02-16 | 19:20:19
  • Bono säger:

    Så synd att jag läste detta så sent :-( Vårt var oxå fulllt i strukturtapet, men detta löstes galant med ett tapetångborttagningsmaskin från Jula(299:-) Funkade förträffligt! Man fyllde vatten som ångades på tapeten och därmed löste lim samt gjorde dej mjuk så den följde. Tips för framtid eller till ngn annan med sådan tapet ;-)

    2010-02-22 | 08:14:51

Kommentera inlägget här: