Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Söndag 5 dec

Kategori:

Idag har jag dömt KM i Färgelanda, det var inte så många starter, men det var trevliga ekipage och blandade poäng. En del har jag sett förut och en del var helt nya för mig. En trevlig dag.

Det har snöat hela dagen och var ganska klabbig snö eftersom det var 0-gradigt, när jag åkte förbi Brastad på vägen hem var det massor med folk och Maria var där med sina Tori hästar och körde på julmarknaden, det såg så "juligt" ut när det dessutom dalade ner stora flingor.

På vägen hem tränade jag Ida med Ahrus och han börjar jobba på riktigt bra i traven.

Därefter skulle jag tömköra Klivija och det hade kommit rejält med snö på banan, vi höll på ganska länge och hade vilda diskussioner om vilket håll vi skulle gå åt, hon funkar jättebra på volten, men inte på rakt spår. och vill inte vända över ridbanan och byta varv, efter en timme och vi var nog lika svettiga båda två, så tror jag att jag stod som segrare i dagens strid. Hon reste sig några gånger och jag var glad att jag inte satt på ryggen idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: