Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 10 dec

Kategori:

Andromeda är iallafall frisk nu, hon blev väldigt rastlös i sin lilla hage när hon blev ohalt, så hon fick gå in till Pandora och de andra stona i onsdags, sen ringde Carina efter några timmar och frågade om hon skulle gå på lösdriften. Så hon hade helt sonika bytt hage, tyckte nog inte riktigt om att det gick ett nytt sto (Klivija) med hennes valacker.

Nu är ordningen återställd och Andromeda styr och ställer i sin hage igen, men hon får gå in och vila på natten.

Idag tömkörde jag Klivija med träns och rakt bett, konstigt nog är hon mer tillfreds och mer eftergiven på kapsonen, men det gick hyfsat bra med tränset också. Efter vår dust i söndags när hon reste sig rätt upp 2 gånger och gick över, så har det inte varit några som helst problem. Hon har accepterat mig och tycker att det är riktigt kul att jobba på tömmen.

På eftermiddagen hade jag träningar i Färgelanda och det var redigt kallt idag, -15 tror jag när jag kom dit.

Vattnet frös i stallet idag och Kenth höll på hela em att tina det trots cirkulationen. Det verkar inte som det funkar lika bra som det gjorde i Jämtland. 

Viljas sår blir sakta bättre, men hon skulle behöva börja jobba lite nu.

Förstås har jag väl "glömt" att berätta att jag glömde mitt fina Swadrovski pannband i hönshuset, utanför buren visserligen, men det hjälpte föga, för en liten höna hade kommit ut och hackat loss 56! pärlor, usch vad jag skämdes. Sofia var inte glad på mig och kände mig ganska nere själv faktiskt.

Nu har jag iaf beställt pärlor på nätet så nu ska jag limma och fixa till det igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: