Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fölvisning på Söndag

Kategori:

och vi har inte tränat överdrivet mycket måste jag säga. Men det har gått bra att springa med både Fantasy och Fabiola... tills igår, då blev allt kaos. Fabiola ville bara in till sin mat, jag blev arg och hon slet sig i paddocken, fick rejält ont i långfingret ( förmodligen stukat ) och det är inte kul när man ska fläta hästar till helgen.

Kenth blev sparkad av Fantasy 2 gånger för han har ju tränat på att springa bakom henne i traven, för det skulle man tydligen göra, men vi kanske får göra som vi brukar istället och springa vid bogen och jag ska sätta på en nosgrimma på Fabiola så jag klarar av att hålla henne. Oj,Oj,oj, nu har vi 3 dagar kvar att träna på.

Dessutom så måste vi byta bil, vi håller på att kolla på Volvo V70 Diesel, för den får jag dra 2 hästar efter och det skulle inte vara så dumt, och den vita Subarun är inte så pigg, den är till salu föresten, rejält rostig och dåligt avgassystem, men den tog sig fram i snön i vintras oavsett hur mycket det var, fyrhjulsdrift och ny koppling och besiktigad ge ett bud!

Kommentarer

  • A-C säger:

    Va jobbigt med fingret! Va ju lika med Pandora och Andromeda=( Jag hade flätat även denna gång om det inte va så långt=)

    2010-08-13 | 16:38:58

Kommentera inlägget här: