Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag

Kategori:

Igår var Sofia och startade 1.10 i Munkedal, hon var nöjd men hade någon vägring, höjden verkade inte vara några problem.

Petra tog fina kort




Jag var hemma och red Pandora, både igår och idag. Hon börjar bli fin, men det tar lång tid innan hon släpper upp ryggen och först då kan man börja skänkla henne, hon sitter fast rejält i högersidan ända tills hon släpper, men det tar en halvtimme. Sen släpper hon i högersidan och tar tag i vänstertygeln och får upp ryggen och då är hon såå härlig att rida, man rör sig inte på hennes rygg.

Fördelen nu är att man börjar kunna gå på henne utan att hon flippar ur och stressar upp sig, idag kom jag så långt att jag kunde börja träna lite galoppfattningar. Dock är jag lite fundersam över att när jag gör halt så kliver hon fram med frambenen och sätter inte under sig bak, precis som hon vill avlasta.

Det har förresten flyttat in en ny ponny hos oss, som ägs av Elin, det är en C-ponny som heter Fabian och verkar vara en snäll ponny.

Gamla Subarun är lagad igen och vi har haft bara en bil största delen av veckan, men Kenth har samåkt så jag har inte märkt så mycket av det.

Var och hämtade 10 st nya bruna hönor i Ucklum i måndags de verkar trivas i hönshuset, 16 månader gamla så de har inte börjat värpa ännu, men nu får vi ganska många ägg.









Kommentarer

  • Kenth säger:

    Hönsen är endast 16 veckor!

    2010-04-30 | 09:05:55
  • Kenth säger:

    Du hämtade 15 st höns!

    2010-05-03 | 11:01:36
  • Marianne säger:

    Ok, men det blev iallafall bara 10 till i vårt hönshus, men då drar jag den lång historien. Jag körde fel avfart när jag skulle in mot Ucklum och fick köra en bra bit på småvägar innan jag hittade hönseriet, där hade de en hund som inte alls var förtjust i mig, så jag och hunden stod vid lådorna och kvinnan hämtade hönsen i någon av de många burarna, och jag vågade inte flytta mig. Men det är korrekt att jag fick med mig 15 höns i lådorna och de var 16 veckor gamla, det luktade fruktansvärt i bilen och jag körde som en biltjuv för att hinna med 18 färjan där Sofia väntade i regnet. Sen flyttade 10 hönor in i vårt hönshus och 2 hos Robin och 3 st hos Ulle och Jimmy på Hällekila. Detta var den långa varianten.

    2010-05-03 | 12:28:54
    Bloggadress: http://lysegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här: