Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Söndag 13 september

Kategori:

Slut på helgen, och imorgon jobb och Göteborg igen. Vi har haft tävling hela helgen, flöt på riktigt fint på lördag när vi körde 4 klasser och ändå var klar kl 15.00.

Vilja var så fin i LA:6 så jag har nog inte haft en sån härlig ridkänsla på henne förut. Hon var verkligen framför mig och lätt i handen, men det blev ju nästan passage i traven. Måste nog försöka hitta ett mellanläge med lite mer frammåt. Galoppen var riktigt bra, lätt i handen och bärig. I Msv kändes hon ganska ok men började bli trött. Bytena blev ok, men inte skolorna och bakdelsvändningarna, Msv B:4 innehåller så många svårigheter.

LA:6 ca 65% och en 2:a placering
Msv B:4 59,.. %
Kolla på Lysekilsrf.se där finns resultatet.

I fortsättningen ska jag satsa på att ride bara 1 program/dag för att hon ska orka och koncentrera mig på Msv. Så att hon orkar hålla ett fräscht tempo, blir hon trött så börjar hon dyka frammåt och hänga i handen.

Idag har jag dömt en klubbtävling hemma, vi körde en clearround i LC och LB. Det var kul, att komma igång och döma.

Vi hann stänga lite hagar på em så nu kan hästarna gå upp på gruset bakom stallet.

Sen red jag Pandora för första gången på länge, hön är lite stökig, men gick riktigt bra på slutet, blev bara travarbete idag, koncentrerade mig på att få henne att spåra och inte dra ut mot väggen hela tiden och sen fick vi gå ner i tempo så det nästan var skritt och då fick hon up ryggen och lugnade ner sig.

Tömkörde Viktory också, han är rolig att tömköra, väldigt lydig och blev fin få slutet.

Men nu sitter vi i soffan och slappar en stund.

Kommentarer

  • A-C säger:

    Det är så kul när det går bra för folk! Grattis!

    2009-09-13 | 22:06:58
  • Ulrika säger:

    Grattis till andraplatsen!! :-)

    2009-09-14 | 09:41:13
  • Lisa säger:

    Stort grattis från oss i granngården :)

    2009-09-14 | 21:21:42
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: