Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

29 september

Kategori:

Har varit på Kyra Kyrklund på Strömsholm i två dagar. Det var väldigt inspirerande och kul. Hon jobbade mycket med att rakrikta hästarna och gav många nyttiga träningstips som jag nog kommer att använda mig av.

Jag var väldigt ridsugen och red både Vilja och Pandora och satte sadeln på Fabiola en stund, hon fick stå med sadel och inspänning i grimman en stund inne i stallet. Provade Kyras kandartygelfattning på Vilja och fick väldigt ont i händerna. Bridongtygeln uppifrån och stången nerifrån, men man kunde faktiskt lättare rida med slak stångtygel då.

Vilja gick väldigt bra och vi börjar få lite stuns i slutorna också nu. Hon har blivit stor i traven.

Pandora hade jag förstås som vanligt ganska mycket problem med, förstår inte riktigt vad som händer i huvudet på den hästen. Hon kan hoppa 1.30 utan problem men inte göra halt och gå fram utan att kasta sig mot min högerskänkel eller ställa sig och studsa så man slår huvudet i halsen på henne. Det slutade med att jag "ganska arg" efter ett antal ofrivilliga helomvändningar klev av och flyttade henne undan spöet i båda varven, sen var det som att det släppte och hon travade lugnt och fint runt på fyrkantsspåret. Ska nog rida henne en stund imorgon också om jag hinner. Tänk var hon är lik sin morsa som jag hade i 15 år, men hon blev ju bra tillslut och gick Msv dressyr något år innan hon blev pensionär och fick en massa föl.

Så har jag jobbat med hemsidan några dagar och rätta till lite till, men titta gärna in på www.stuterilight.se vi har bilder på våra innackorderingar nu.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Vad roligt att man kan se inackorderingarna !

    2009-09-30 | 10:25:29
    Bloggadress: http://josefssonjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Jag skulle kika in om bloggen va uppdaterad och då slog det mig att det lilla hästhuvudet som är på rubriken liknar Diva.. är jag ute och cyklar eller har jag rätt :)?

    2009-10-01 | 22:55:20
    Bloggadress: http://josefssonjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: