Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag 13 oktober

Kategori:

Idag jobbar jag länge  och stannar i Göteborg, håller på med en förstudie om att ev byta applikationsserver för det systemet som jag jobbar med. Intressant och roligt, men ska vara klart på fredag så jag får nog jobba på. Jag har lite sammanställning och anays kvar att göra.

Igår fick vi fixat lite i stallet, hängde upp en jättefin stationsklocka som vi har fått av Anta, ska ta kort på den när jag kommer hem. Dessutom fick vi flyttat om lite i sadelkammaren och fick upp ett litet element där som iallafall ska hålla 10 grader, och hjälmarna ovanför så de inte blir så svettiga och blöta.

Vi har fortfarande problem med tjocka ben på några av hästarna, trots att vi har efter konstens alla regler tvättat och haft på antibiotika på muggen. Pandoras är dock så gott som helt borta, men hon fick ju dessutom sprutor i 10 dagar.

Vilja får en minivila på två dagar, det kan hon behöva.

Sofia har fullt upp med att träna till musikalen som de ska uppträda med på torsdag.

Den fina bruna ungtuppen hittade vi död i hönsgården i måndags morse och en höna på måndag em, undrar vad som hade hänt. Nu får de vara inne i hönshuset ett tag. Det kan kanske ha varit någon rovfågel eller mink, det såg tydligen ut som de var hackade på. Någon som har sett något ?



Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej=)

    Tittar in och önskar dig en bra dag=)



    http://hileasoltun.blogg.se

    2009-10-14 | 02:53:12
  • Nina säger:

    Va skoj, vilket appserver ska ni byta till /från ?

    vad har ni för hiskeliga fåglar som tar era hönor o tuppar! värsta sorten...

    2009-10-14 | 08:37:46
  • Marianne säger:

    Från Orion till ?, det är det jag undersöker. Har en kravlista men ska bla stödja J2EE. Hur går det själv med Joomla? har du fått upp Wampservern?

    2009-10-14 | 14:11:41
    Bloggadress: http://lysegard.blogg.se/
  • Helene säger:

    hihi, söt blogg :D

    2009-10-14 | 18:37:01
    Bloggadress: http://hholmstedt.blogg.se/
  • Nina säger:

    jag skippade det, eller jag har inte hunnit om man säger så.. Jag har panelat istället...

    men nu pratas det om css, visst gjorde du lite sådant på en viss sida ? d va ganska kul om jag minnes rätt?

    2009-10-14 | 18:46:06
  • Marianne säger:

    CSS är ju stylesheets och de ingår i princip i all webutveckling eller iallafall borde det göra det om man vill ha generella sidor. Det ingår i Joomla också och faktiskt även på bloggen här har vi stylesheets. I Joomla används de för att man helt ska kunna ändra skal och utseende på websidan utan att det som ligger där ändras. Men du håller ju på att panela så du ändrar ju skal på stallet hihi (förmodligen ingen som fattar det här skämtet ändå).

    2009-10-15 | 13:36:23
    Bloggadress: http://lysegard.blogg.se/
  • Nina säger:

    HAHAHAHAHAHA ja precis, mitt egna lilla stylesheet på stallet :)



    Jag läste lite olika websidor om CSS och minnet kommer tillbaka ! Jag jobbade lite med detta på den gamla goda tiden så det är ju bara att minnas o lära sig mer :)

    2009-10-15 | 20:15:56

Kommentera inlägget här: