Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

20 oktober

Kategori:

Vilket stök det var just nu, diskmaskinen tömmer inte ut vattnet, elementen jag beställde fungerar inte, men nu är de tillbaka skickade efter en massa stök med att springa runt till olika postkontor, det slutade med att jag fick skicka det från företagsposten. Vad jag saknar gamla vanliga postkontor.

Två hönor vart tagna igen igår, den lilla svarta och en av orusthönorna, himla trist.

Vita subarun ska in på verkstan idag, var något på avgassystemet som var trasigt, och den grån tog jag mig knappt hem med igår, den hoppade av färjan och det luktade brända lameller och jag tog mig knappt hem. Lyckades snabbt få tag på en hyrbil och tog mig iallafall till Göteborg idag i en röd liten Clio.

Men vad ska man göra med subarun, någon som vet någon som kan byta kopplingen utan att den lämnar gården??? vi har gott om plats och faktiskt en smörjgrop också så man kan komma under bilen.

Men det var full fart på ridplanen igår em, massor med folk och hästar och hoppträning, det är kul med full fart på gården.

Vi hann iallafall tapetsera några våder, så nu är mer än hälften av rummet klart och det blir riktigt fint.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag tycker att ni ska sätta er i soffan ikväll och inte göra något speciellt.

    2009-10-20 | 12:16:04
  • Marianne säger:

    Tyvärr det har vi inte tid med! Och du är partisk. Förresten är det ändå inget bra på tv:n och jag sitter på en stol hela dagarna.

    2009-10-20 | 12:38:58
    Bloggadress: http://lysegard.blogg.se/
  • Anette säger:

    Tråkigt med era hönor. Är det en mink på besök??

    2009-10-20 | 16:43:11
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se
  • Emma Hörnfelt säger:

    Kopplingen på min bil gick sönder för ca ett år sedan när jag var ute och körde och då kom en kille från volvo och körde faktiskt bilen till volvo fastän den var trasig! Jag tror inte heller att det blev så dyrt!

    2009-10-20 | 22:27:14

Kommentera inlägget här: