Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

3 november

Kategori:

Vi gjorde klart rummet uppe i helgen och ställde in kontorsmöblerna som jag hade fått, det blev ett riktigt bra kontor, det som saknas nu är värme och el, men får ta det om ett tag.

Kostnaden den här omgången är
Innertak 1400 kr (hade glömt det)
Tapeter 1000 kr
Golv 500 kr
Lister/dörrfoder 1400 kr, visserligen vitmålade men visst är det lite dyrt för det förhållandevis lilla materialet.
Dekorklossar 230 kr.
+ lite målarfärg till fönster
Summa: 4530 kr

Taklilsterna är inte uppe ännu, har varit och köpt dekorklossar som jag ska sätta i hörnet för att slippa gering, det är för svårt.

Sen var det stängning av hage till unghästarna, det är nästan klart, tråden ska dras också.

Under veckorna hinner vi inte så mycket mer än att få allt att snurra runt, men idag red jag för Anki och Vilja gick super. Som vanligt fokus på skolorna, kanske börjar vi få kläm på dem nu. Hon gjorde fina byten och börjar samla sig riktigt bra i galoppen så piruett åt höger satte hon sig fint i.

På torsdag ska Fabiola på ultraljud för att kolla om fölet är kvar i magen, men hon är så tjock redan så det borde inte vara några problem.

Kommentarer

  • Kenth säger:

    Jag har köpt ett tak för 1.400-.

    2009-11-04 | 09:38:33
  • Anonym säger:

    Gör som jag få mer besökare via bloggtrafik. Även rekomenderad av designadinblogg.se

    Bli medlem här http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=toksmula

    2009-11-05 | 18:02:08
  • sanna säger:

    hallå!

    Jag har har tagit spruta mot influensa,

    i videoinlägget på min blogg berättar jag hur jag är efter,

    och om att 6st ambulanser fick komma!

    KRAM

    2009-11-05 | 18:33:24
    Bloggadress: http://sannaddavidsson.blogg.se/
  • Petra säger:

    Nu är jag liiite nyfiken, är hon dräktig?? Spännande...

    2009-11-05 | 20:43:57
    Bloggadress: http://www.storemyr.se

Kommentera inlägget här: