Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

17 November

Kategori:

Har precis varit hos Anki och ridit ett träningspass, Vilja tyckte hon var duktig och fortsatte med byten i varje, fast idag gjorde hon det utan mina hjälper.

Hon trivs iallafall på Ankis underlag och var ljuvlig att rida, hon var t.o.m bättre i traven än i galoppen idag, och öppnorna går riktigt bra, men vi har lite svårare att hitta schwungen i slutorna.

Fick den här bilden från Annica (tack snälla) uppifrån Jämtland, gissa vem som är på bilden???




Ledtråd: ponnyn heter Frasse och bilden är från 70-talet

Jag hade iallafall en svart hjälm även på den tiden så det är inte jag!!

Igår fick vi iallafall hjälp att gräva ut för foderhäcken och så ska vi grus upp så hästarna slipper stå i lera och äta hösilaget. Är inte riktigt van vid det här klimatet och vi har problem med mugg, men jag vill inte ha några fler tips för det finns inga vi inte har provat och det slutar ändå alltid med att vi får använda antibiotika.

Nästa helg ska jag köra programträning på klubben, så alla ni som vill träna inför Klubbmästerskapet hör av er eller sätt upp er på lista på klubben.

Nu ska jag sova för imorgon kl 8 ska det bli ännu ett träningspass hos Anki och sen duscha och upp till jobbet i Angered och programmera lite Java.


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag tror att det är en bild från DM i terränghoppning.

    På en tiden fick man inte rida i sammetskapsyl, i terrängen.

    Jag har ingen aning om vem ryttaren är....., men han verkar ha en bra sits.

    2009-11-18 | 08:43:04
  • Jennie säger:

    Snygg hjälm! hahahahaha.. Ute och kör havremoppen?

    2009-11-18 | 14:20:51
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/
  • Anette säger:

    Dom spindelbenen måste tillhöra Kenth. Jag har sett dom i långkalsonger :o))

    2009-11-18 | 18:03:10
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se
  • Madeleine Börjeflo säger:

    Men den där ekipaget känner jag igen, från "den gamla goda tiden".....

    Ha´det bra/ Madde

    2009-11-18 | 21:50:15
  • syster yster säger:

    Haha.. jag vet! synd att inte jag har nån bild från den gamla goda tiden när mamma måste hjälpa till med ridsåren......

    2009-11-19 | 16:14:00
  • Maja säger:

    schysst hjälm ja! hoppas ni har sparat den! så kan kenth ha den nästa tävling!

    2009-11-20 | 14:47:54
  • johanna sjöberg säger:

    haha! Det där är ju en KLOCKREN kenth på bilden?! Shiiet, han harb då inte ändrat stil :D

    2009-11-20 | 20:55:54
  • A-C säger:

    Jamen fin bild! Klockren Kent! Ambitioner redan då=)

    Angående klimat så tycks vi ha samma här...och det verkar hålla i sig... Lycka till på tävling!

    2009-11-21 | 08:56:51
  • Tina säger:

    hahahahah...vilken stilikon!!!

    2009-11-22 | 12:33:28
    Bloggadress: http://nadir.bloggsida.se

Kommentera inlägget här: