Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag 26 maj

Kategori:

Tack Sanna för din länk och här fick jag ännu en http://www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Lysekil/time_for_time.html
och nu ser jag ju att det regnar i Lysekil just nu, usch då.

Vi hämtade Fabiola igår, hon verkade ganska nöjd med att komma hem igen. Och så fick vi behandla hästarna med Switch, tydligen det enda som biter på fästingar och mygg här nere, RB86 som jag har använt förut, funkade inte alls, hästarna var fulla med myggbett och fästingar igår. Fast min gråa Vilja klarar sig bra, hon verkar inte få några bett alls.

Vi kom inte  hem förrän strax efter kl 20, jag glömde tiden och åkte alldeles för sent från Angered igår, och då skulle jag hämta Kenth och sen vidare till Orust och hämta Fabiola.

Som tur var så har vi duktiga barn som fixade mat och klippte gräs och dammsög, tack snälla ni. Kickan coh Lisa var ut och red, så några av hästarna fick iallafall gå.

Och nu verkar äntligen vårt ärende hos Länsstyrelsen angående företagsstöd vara under behandling. 

Kommentarer

  • sanna säger:

    Ett litet tips till!! Om inte switch funkar så prova fox pälsglans!! Har haft hästar som inget annat har funkat på men fox pälsglans funkade alldeles utmärkt. Hästarna fick inga fästingar och mygg,knott,bromsar, blinningar och flugor försvann.

    Ren lyckoträff att jag upptäckte att just det funkade. Ha det så gott!! / Mvh Sanna

    2009-05-26 | 16:58:14

Kommentera inlägget här: