Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag 11 maj

Kategori:

Första dagen med pendling ToR Angered, och det gick faktiskt riktigt bra åkte vid 7-tiden och var hemma strax efter 17, hade en CD bok som jag köpte för något år sen och inte har lyssnat på så det var ganska skönt, hann med 1,5 cd av "Svart stig" med Åsa Larsson. Ni ska få en recension på boken sen, och jag som aldrig hinner läsa annars, det kanske blir riktigt bra att få tid för det.

Jobbet verkar kul och har hälsat på en massa trevliga människor idag. Det var en tjej till som började idag och ska jobba med samma system och med java programmering.

Jag red Vilja en sväng och vi travade i full fart förbi tjurarna idag fast de stod alldeles intill staketet, Lisa red Pandora som har blivit så lugn, tror att Sanna hade ett bra inflytande på henne i helgen. Kickan var som vanligt ut sin måndagstur på Diva.

Fick flytta om lite i stallet för Fabiola tål inte Viktory, hon som är längst ner på rangen i sin hage måste visa sin makt och se till att inte Viktory som är ny passerar henne i rang tror jag. Så nu står Diva bredvid Viktory och det blev så lugnt.


Kommentarer

  • Nina säger:

    Fungerar det bättre nu med hästarna? och jobbet/vektyget liknar det det vi gjorde förut?

    Nu är jag inne på näst sista dagen och det haglade ute imorse :(

    2009-05-14 | 08:23:01
  • Nina säger:

    btw ....

    finnes ingen film på er från era senate tävlingar?

    2009-05-14 | 08:24:25
  • Kenth säger:

    Hallo Nina. Vilja och jag går ut i Torslanda till helgen, jag hoppas att det finns någon som kan filma oss då. Vi ska hoppa 1.00 m. Det kan bli en fartfylld film eller i slowmotion, dagsform avgör.

    Ha det så bra. K

    2009-05-14 | 08:49:15
  • Nina säger:

    Va kul! Det blir skoj att se :) vilken dagsfrom ni än väljer att visa upp :)

    2009-05-14 | 13:08:47

Kommentera inlägget här: