Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja frisk igen

Kategori:

Vilken tur, hon såg fräsh ut igen min lilla häst, åkte till ridhuset och longerade lite först för att kolla henne, hon var helt ren, hovslagaren var ute igår och tog unghästarna och Diva och då passade vi på och klämma i hoven med visitertången på Vilja för att se att det inte var någon hovböld på gång, men hon reagerade inte. Jag red igenom Msv B:4 en gång och det kändes bra, fast hon kickade i ett byte.

Däremot så fick jag punktering på bilen istället, pyspunka för jag tog mig till ridskolan (med hästfinka på) men sen ringde jag faktiskt till Kenth så han kom och bytte däcket. Jag blev bara så trött på att allt går sönder. Kenth for direkt iväg till "gummikokarn" som ligger alldeles bortanför oss, så han skulle fixa nytt däck som jag får hämta i em. Nu har jag som vanligt en timme på mig att laga mat och prata med tjejerna, Sofia var hemma och sjuk, och var Erika hos en kompis hela kvällen.

Sen tillbaka igen till ridskolan och ha mina tre lektioner som jag har på tisdagar, men det är alltid kul, de utvecklas med stormsteg. Första gruppen är ungdomar som rider ca LB och de älskar att hoppa, men jag tror jag håller på att omvända dem till att tycka dressyr är kul. Sen vuxna som också rider ca LB nivå och de är så ambitiösa. Sist har jag specialidrotten från gymnasiet och de har som mål att rida en LA i vår.

Vidare en sväng till ICA, det är guld att de har öppet till kl 23 varje dag!

Kommentarer

  • Helena Jenssen säger:

    Härligt att Vilja är OK igen! Jag längtar så tills vi kommer och hälsar på er i maj!

    Lycka till på tävlingen!!!!

    Helena

    2009-03-18 | 09:07:00
  • Nina säger:

    Bra att hon mår bättre idag, jag håller tummarna för helgen. Glöm inte kort på hatten!!!

    eller hellre, se till att någon filmar dig!

    2009-03-18 | 15:55:39
  • Stina säger:

    Härligt att hon e bra igen:) Lycka till på tävlingen och rid väl:)

    2009-03-19 | 08:07:05
  • A-C säger:

    Va skönt! Ja vi vill se en film! Håller tummarna!

    2009-03-19 | 09:00:50

Kommentera inlägget här: