Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Snöstorm eller?

Kategori:

Idag var det vinter igen, trist, fick ta in hästarna redan kl.15 idag för var genomblöta

Så här såg det ut igår




Och idag ser det ut så här... Jag vill ha vår nu.


På väg upp till hönorna, igår förstås, det är en brant stentrappa med halvtaskigt räcke.
Den är inte att leka med när det är halt.


Och dressyrhatten har kommit, sorry AC, men jag ska nog rida med den.
Det är en Åke Henriksson som jag köpte av en tjej i Västerås, visst är den fin.



Det ser ut att vara lite tävlingar här ivår, slutar väl med att man får åka lika långt som i jämtland, det var en den 19 april utanför Göteborg i vårt distrikt. Tur att det förmodligen blir lite andra aktiviteter med tränarfortbildningen för EvaKarin, blir den bara av så får jag ta med Vilja 1 -2 april och sen kanske domarutbildningen den 5 april båda tillfällena i Kungsbacka.

Ha det gott och skriv gärna några rader på bloggen så slipper det bli en monolog.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken fin och trevlig blogg ni har. Är ibland inne och surfar runt.Kul att upptäcka allt som gror i trädgården, kan jag tro. Ha det bra Kram Maria

    2009-03-12 | 19:39:19
  • Jennie Josefsson säger:

    Är också trött på snön!

    Undra varför den inte ger sig !!?

    Kul att följa din blogg ;)

    Ses säkert i helgen !

    2009-03-12 | 20:40:16
  • Loosergrosan säger:

    Hallå där!

    Jag läser din blogg dagligen och följer dina äventyr. Förstår en del men tycker framförallt om att se vad som händer i vardagen. Du verkar ha ett bra liv där du hamnat och det är ändå det viktigaste.

    2009-03-12 | 22:16:07
    Bloggadress: http://www.loosergrosan.blogspot.com
  • Nina säger:

    Hatten är supersnygg! Ta nu kort så jag får se den live den 22:a :)

    Snöööö, snö snö snöööö :) visst är det velan lite magiskt ändå med snö? jag ska höjja hagstolparna lite till, sedan kan det få snöa hur mycket som helst!!! :)

    2009-03-13 | 07:42:34

Kommentera inlägget här: