Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Snö... och EU

Kategori:

Oj, vad mycket snö det var i morse, minst en decimeter och bilarna sniglade sig fram efter vägen.

Nu svettas jag över min EU ansökan som ska vara klar 2 april, har precis kompletterat med sista pappret på förra ansökan "Företagsstöd" för renoveringar av stallet och ridplan, de skulle ha så mycket kompletteringar så jag ringde länsstyrelsen och frågade om det verkligen var någon ide att jag la ner fler timmar på det, men det tyckte hon att det var, så jag gjorde en budget för 4 år framåt, lyckades till slut få in två offerter på ridplan och en på eljobbet, som var väldigt bra. Det är nog trots allt bra att ta in offerter, så inte pengarna sprutar iväg som när vi gjorde badrummet.

Men nu är det ansökan för gårdsstödet som ska in också, pust. Jag har äntligen fått inloggninguppgifter till SAM-ansökan och igår var jag in och fyllde i de uppgifterna som jag klarade av, och det var telefonnummer och mailadress!! Jag har som tur var fått hjälp av grannarna med överföringar av stödrätter, väldans bussigt, från dem till mig. Men jag får nog ringa länsstyrelsen idag oxå, för typ 4:de gången, så jag får hjälp med ansökan för jag fattar ingenting.

Hade bestämt med mina föräldrar att de skulle komma och hjälpa mig i trädgården imorgon, det ser inget vidare ut, då får vi nog skotta först. Kanske får lägga lite tid i rummet på övervåningen som vi skulle behöva komma igång med, spackla lite.

Det är så himla kul att läsa era kommentarer, tack så mycket, det gör att det blir kul att pladdra på här.

Kommentarer

  • Sandra Sjöberg säger:

    Hej!

    Fick lite dåligt samvete när jag läste att du tycker det är kul med kommentarerna, eftersom jag nog nästan kollar din blogg varje dag men aldrig skriver något, så nu gör jag det =D

    2009-03-27 | 14:48:47
  • Nina säger:

    snö snö snööö :) vi var hos tandläkaren med W idag, det var sååå spännande :) det snöade inte ute :( MEN de drev redan snöad snö :)

    2009-03-27 | 16:32:15

Kommentera inlägget här: