Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 19 mars

Kategori:

Vilken härlig em, jag stack hem tidigt och krattade lite, tjejerna hoppade studsmatta och jag hade hämtat däcket till Subarun och satte på det också, kändes inte alls lika jobbigt som dan innan. Sen när Kenth kom hem stack vi ut med Pandora och Vilja, det var ju så himla skönt väder, vi red över 162:an och upp förbi tjurarna och gamla skolan. Hästarna var lite på tårna men skötte sig bra i övrigt. Red Fabiola oxå, men hon hade sprungit så i hagen, så hon var ganska trött, Kenth gick med ut och hon följde efter honom i både skritt och trav, hon behöver inte ledas längre. På fredag kväll tror jag vi ska prova rida i ridhuset igen. Det är ju bara drygt 1 månad kvar till testet och jag har inte galopperat än. C-tränarfortbildningen blev inställd, det var för få anmälda, så det blir väl att man får åka till Strömsholm iallafall. Det var synd, för jag skulle ju ha haft med Vilja på den. Vi ska iallafall rida på Domarutbildningen den 5 april i Kungsbacka, så det ska bli spännande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: