Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag den 13:de igen!

Kategori:

Hästarna tyckte iallafall att det var kul med snön, oj vad de sprang och stegrade sig och bockade i morse, Pandora var inte riktigt klok, hon var säkert 2 m ovanför marken i sina "kaprioller". Dessutom var ju ingen av oss som hade lust att rida igår.

Nu är jag igång med BE-körkortet, har anmält till trafikskola i Uddevalla och ska göra frågorna online, så jag behöver inte åka till U-valla förrän jag ska övningsköra.

Sofia ska tävla på lördag, sen ska hon åka till Göteborg och möta upp med sitt körgäng, de ska träna koreografin infför en musikal de håller på med och ska hålla till i en kyrka, så det känns lugnt. De ska sova över och fixa mat på kvällen.

Och vi har massor med starter till dressyren tror att det var ca 100 starter anmälda, kunde väl inte ens drömma om att det skulle vara så stort intresse, trodde vi skulle ha svårt att locka hit ryttare. Men hörde igår att det gick rykten om att vi hade en väldigt fin anläggning i Lysekil, så det var kul. Det är på tok för lite tävlingar i det här distriktet.

Och nu har jag föresten fått en offert från Elfirman på elinstallationerna i stallet och det var väldigt förmånlig, så jag blev glad, nu kan vi ha råd att sätta upp bra belysning och få värme i sadelkammaren. Nu väntar jag på två offerter från två olika firmor på ridplan. Så tack för tipset Sanna, får se vad de har att erbjuda.

Däremot var inte elräkningen lika kul drygt 11 000 kr för 3 månader + 1700 till nätabb till Leva som har nätet. Usch, och vi har ändå jordvärme, känns inte riktigt ok, ringde elleverantören och hon som jag pratade med sa att det hade ökat ca 1000 kw varje månad, det kändes konstigt, vi har haft pannan på kurvlutning 9 hela vintern och det borde ha varit högst förbrukning i höstas när vi hade fläkten på i badrummet efter fuktskadan. Det har ju inte ens varit speciellt kallt, tror vi får ta ut någon som tittar på pannan eller har ni några tips.

Kul att jag fick så många kommentarer förresten, så jag vet att det är någon som tittar in hos oss, då är det mycket roligare att skriva.

Har problem med texten idag, bloggen vägrar att göra stycken utan skriver ihop texten, iallafall om man har Firefox som webläsare, det blir jobbigt att läsa.

Kommentarer

  • Stina säger:

    Det är jätteroligt att läsa hur ni har det och vad ni gör:) Men vi saknar ju er jättemkt här uppe!

    2009-03-13 | 12:43:03

Kommentera inlägget här: