Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 6 mars

Kategori:

Igår hann jag riktigt mycket, fast med tack av Lisa förstås, hon kom ut på em och så red vi ut en sväng på Pandora och Diva. Pandora är nog helt återställd nu, vi har ju skrittat i två veckor och ska börja trava så smått nu, det är inte kul för hon bockar, som tur var hade jag satt på martingal så jag hade något att hålla i. Så fort vi skulle trava ville hon iväg och började studsa istället för att gå frammåt, fast igår satt jag iallafall kvar på ryggen hela ridturen, men var ganska glad när vi var hemma igen. Skulle gett vad som helst för att kunna longera henne på en ridplan innan jag red henne.

Det blåste ganska mycket igår och idag också för den delen, så alla hästarna var lite på tårna. Jag ledde ut Lisa en sväng på Fabiola i både skritt och trav, hon var också pigg och tyckte att grannens pressening fladdrade lite väl mycket, hon var rädd men höll sig i skinnet.

Sen var jag iväg med Vilja till ridhuset och jag vet ju att 5-tiden brukar inte vara en bra tid, och det var 4 ponnier i ridhuset och en lektion, och så slog det i väggarna av blåsten, så jag fick sitta på ännu en krutdurk. Vilja for iväg några gånger när det slog i väggarna, men däremellan gick hon som en dröm, fick ju lite framåtbjudning gratis och hon satte under sig baken och gjorde härliga travökningar. Hon börjar bli riktigs stark i kroppen hon har verkligen satt muskler och utvecklats i vinter, men å andra sidan så har hon utvecklats varje träning sen jag fick henne. Och i vinter har det blivit mer träning inomhus än tidigare.



Sen hem med hästen och tillbaka och ha Kenths hopplektioner, sen var jag ganska trött och var lagom inne till Medium, kul att det har börjat igen, jag tycker det är kul att se.



I morse tog hästarna och hönsen 1 timme och 15 minuter när jag var själv, det är bra att veta. Då hann jag ge hönsen mat och täcka 5 hästar släppa ut dem, laga två stolpar i hagen, mocka 5 boxar, fylla vatten och mäta upp kraftfodret till ikväll och imorgon. Sen är man lite seg i kroppen, men bara man har fått duscha och äta frukost så känns det bättre. Det är så skönt att göra allt klart på morgonen för då vet man att man hinner rida på kvällen, ikväll blir det nog bara Vilja.

I helgen är det dressyrdomarutbildning i Göteborg, både lördag och söndag, det känns jobbigt, men det brukar ju vara kul bara man kommer iväg.

Kommentarer

  • Åse säger:

    Vilja är verkligen super fin tycker jag.

    Kram

    Åse

    2009-03-06 | 18:26:42
  • Anette säger:

    Vilja gjorde allt några riktigt fina byten åxå trots att hon var rätt laddad i mellanåt.

    Härlig häst !

    2009-03-07 | 16:14:33
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se

Kommentera inlägget här: