Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

BE-körkort mm

Kategori:

Nu pluggar jag för fullt, måste sätta fart med det här nu, jag har kört igenom de fyra proven jag fick online och läst i böckerna samtidigt, nu tänkte jag försöka få en körlektion i slutet på veckan.

Hästarna sprang som tokar i hagen, de blev nog busiga för att grannen körde traktor och passade på att springa, Pandora var värst, och givetvis tappade hon en framsko. Så henne kunde vi inte rida. Vi tog Vilja och Fabiola en sväng i skogen, över vägen och förbi skolan, tror faktiskt att Fabiola är den lugnaste hästen att rida nu för tiden, hon verkar tämligen orädd, fast när vi skulle gå förbi en vägblockering med en massa reflexer, drog hon åt sig baken och svängde sig förbi, det tyckte hon var lite läskigt.

Kommentarer

  • Nina säger:

    Hejja hejja på med BE-kortet!!!

    2009-03-26 | 07:40:24
  • A-C säger:

    Va kul att det går bra med Fabiola!

    2009-03-26 | 09:30:25
  • Ulrika (ovanför gummikokarn) säger:

    Haha!

    Gissar att du pratar om vägblockeringen nedanför vår backe. Där ser min häst spöken varje gång vi rider förbi.. :-)

    2009-03-26 | 19:33:04

Kommentera inlägget här: