Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag 13 juni

Kategori:

I förrgår var Vilja bara ohalt, idag gick hon som en dröm, men jag tar det väldigt försiktigt och rider bara ca 1/2 timme.
Fabiola var inte dräktig så det är bara att börja om igen. Vi hämtade hem henne och det var nog bra för hon frös i regnet, alla hästarna fick sova inne ett par nätter, tror det regnade i två dygn.

Häromdagen ringde en kompis, och för precis för ett år sen så hade vi en mardröms stund när hennes föl låg fel. Men vi fick ut den och det är vi glada för idag nu är det en pigg 1 åring som springer omkring i hagen och hans mamma får fortsätta att träna och kanske tävla dressyr, tack vare att vi hade vår veterinär via telefonen som hjälpte oss få ut honom.

Några år tidigare gick det inte riktigt lika bra när jag misste min Afrodite, min snälla, vackra häst som fick ett komplicerat felläge som vi inte lyckades rädda varken henne eller fölet trots flera veterinärer snabbt var på plats. Och ändå håller man på, men det är ju så roligt med föl.

I morgon startar jag 12.10, så det blir en lugn morgon. Kenth startar nog strax efter 9. Håll tummarna.


Kommentarer

  • Nina säger:

    Jag håller alla tummar för er idag :)

    och nog minns man tiden både för 1 o 2 år,

    även om jag satt på jobbet varje gång...

    Hoppas Fabiola blir dräktig nästa försök!! berätta hur det gick, vilken klass tävlar ni?

    här regnar det ... fortfarande...

    2009-06-14 | 09:38:45
  • Nina säger:

    Föresten, i regnväder kan man istallera mysql :)Hur kan man misslyckas med det ?

    Det finns ju inget som kan trubbla kan man tro, men det klarade jag av iaf, att misslyckas med mysql... provar igen.

    2009-06-14 | 09:40:34
  • Anette säger:

    Kenth! Hoppas stöveln håller :o))

    2009-06-14 | 15:56:03
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se
  • A-C säger:

    Blir lika glad varje gång jag tänker på det! STOR KRAM och TACK!

    2009-06-18 | 12:31:51

Kommentera inlägget här: