Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 24 juni

Kategori:

Ännu en strålande dag, tog årets första dopp igår i Löckeberg en bit mot Marstrand, sen åkte jag bil ut till där färjan går över till Marstrand, det var ljuvligt fint att köra över broarna.

Jag tränade igår kväll med träns och i morse med kandar, Anki har härligt underlag i ridhuset och det känns så mjukt. Vi tränade mycket på att jag skulle ha gummiband i händerna och att Vilja inte fick öppna munnen, hon skulle jobba lång och låg, och komma upp mer med manken, hon blev riktigt fin. Jag måste ju driva mycket mer än jag gör. Sen blev det skolorna, som jag har haft problem med att hon dyker i och så på slutet idag körde vi tre byten på diagonalen och lite förberedande kvartsvändningar för piruett i galopp. Hon blev trött och började dyka efter ung en halvtimme, precis det som händer när jag ska tävla, jag rider ju fram 40 min, tror att det är på tok för länge.

Vilja fick igång ryggen såpass mycket att jag hade svårt att sitta på henne.

Nu går hon i en rasthage hos Anki och jag tar med henne hem i kväll. Där hemma har de nog målat och stått i både i källaren och i stallet. På fredag är det höslagning och så ska det bli hösilage på måndag tror vi.

Nu är domarexamen inplanerad i juli, så nu blir det att råplugga igen, TR, Bo Tibblins "Ridlära" och dressyrens grundprinciper ska läsas in, får göra det på stranden nästa vecka.

Ha det gott i sommarvärmen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: