Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag 27 juni

Kategori:

Första dagen på semestern och jag har bränt mig på magen, och ändå var vi bara i Kolleröd ett par timmar. temperaturen i vattnet var 19 grader, fast det var nog alldeles i ytan för det kändes fortfarande ganska kallt.

Idag har vi bytt dörr till groventrén, det är Kenth och Göran som har slitit med det, fast det gick faktiskt på ett par timmar. Det blev riktigt snyggt. Ni ska få se kort snart.

Vet inte riktigt vad det är med datorn, det går inte att ladda in kort varketn med Mozilla el IE, de kraschar när jag ska importera till något program. Webläsaren stänger bara ner sig, spelar ingen roll om det är till bloggen eller til mailen. Jag kör CCleaner,så kan jag få in något kort, sen är det likadant igen, tröttsamt, någon som har något tips.

Idag hade Vilja tappat en sko och var lite trasig på ena sidan, trist. Lyckades iallafall sätta på en sko, den sitter väl iallafall tills hovslagaren kan komma. Vågar inte riskera att hon ska få hovböld igen, så jag vågade inte låta henne vara utan. Pandora har svullnat upp på ena sidan ovanför munnen en stor svullnad på ca 1 dm i omkrets. Hon var rejält rädd om den, undrar vad det kan vara, något bett av något slag är det nog iallafall. Hon får stå inne inatt, så får vi kolla henne imorgon bitti.
 
Nu har vi sett en rysare "Babys room " som var sådär, det var konstigt slut på den och några avsnitt var så obehagliga så jag gick därifrån.

Kommentarer

  • Anette säger:

    Inte helt omöjligt med huggorms bett. Brukar svullna ordentligt. Har haft några stackare på klubben som råkat ut för orm.

    2009-06-28 | 16:07:29
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se
  • Nina säger:

    hmmm huggormar o fästingar, jag säger inget mer :)

    Fjällen som jag ser från huset har snö på sig :) dit längtar jag, det är 28 grader varmt i skuggan ...

    2009-06-29 | 17:55:48

Kommentera inlägget här: