Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Semesterdagar i flygande fläng

Kategori:

Vi har släkten från Y-hogdal här nu, Carina och tjejerna, och EvaKarin är här och hälsar på. Igår var de på Liseberg och jag fick lite tid att plugga dressyr och högtryckspola i stallet, vi håller ju på att måla där. 

Äntligen hittade jag också ett brunnslock som passade till vår lilla brunn i stallet.

Igår fyllde Sofia 15 år och vi hade gjort tårta och så fick hon lite presenter.

Jag har fortfarande problem med min webläsare när jag ska ladda bilder så krashar den, så jag tappade lite sugen på att blogga, men ni får väl hålla tillgodo med att jag bara skriver istället.

Vi rider varje dag och jag har varit på klubben och tränat ett par dagar på raken. Igår bet sig Vilja i läppen när jag red och det blödde rejält annars gick hon riktigt bra på slutet. Har beställt en bok med 24 övningar från Hippson, kan rekomendera den, den ligger på toa, så när man ändå är där så kan man läsa in en övning som man kör sen. Jag har hittat en favorit. I stora mittvolten så gör man 10 m volter vid B och E och på öppna delen gör man 10 m volter utåt istället. Man får koll på bogarna och hästen blir mjuk och fin. Den går att köra i både trav och galopp.

Kenth hade varit och hoppat Pandora idag och hoppade 1.35, och var högt över, den där hästen har hur mycket kapacitet som helst, nu när hon börjar fungera.

Hösilaget är klar och ligger som fina vita  bollar på ängen, vi fick 42 balar, det borde vi klara vintern på både till våra och ev hyresgäster, härligt!

Ikväll kommer släkten hit på mat och tårta, så fm har gått åt till förberedelser.

Det är 24 grader i vattnet, hur härligt som helst, inatt kom det faktiskt lite regn också, det var välbehövligt.

Jag har ringt ett skogsbolag för att kolla hur mycket vi kan få för skogen, det skulle komma väl till pass när vi ska anlägga ridbana.

Kommentarer

  • Jennie Josefsson säger:

    Låter verkligen som en lugn semester tycker jag !

    2009-07-07 | 15:18:16
  • nina säger:

    Nu har jag beställt boken :) tips på övningar är alltid bra! har du senate webbrowsern ? eller kör du firefox som trubblar?

    2009-07-07 | 15:37:46
  • Agneta Söderberg säger:

    Låt flera olika intressenter lägga bud på avverkningen. Som "ny" skogsägare kan man få bra erbjudande, fast jag tycker ju att man ska gå med i skogsägarföreningen i trakten. Skogen ska ju skötas sen också!

    2009-07-07 | 19:02:56
  • Marianne säger:

    Tack för tipset Agneta, det ska jag göra.



    Nina, det kraschar i både IE och Firefox har uppgraderat Firefox nyss, men det hjäpte inte och det blir samma problem när jag ska bifoga filer i webmailen.

    2009-07-07 | 23:40:28
  • camilla säger:

    Hej, fin, intressant blogg, å snygg layout som känns lite bekant... :-)

    Kommer gärna å dömer, mejladress enl ovan, kan ju höras av när det närmar sig. Ha en fin tävlingssommar! /Camilla

    2009-07-08 | 21:13:22
    Bloggadress: http://rideeasy.blogg.se/
  • Åsa P säger:

    Vad bra med lite tips på ridningen, har satt igång min häst igen, vilat i 3 mån. det går inget bra för mig, han har omfattande förändringar i båda bakbenen. Blev oren just innan jag skulle börja tävla. Får se nu om han håller annars inget att göra. Det är så tråkigt. Åsa

    2009-07-09 | 16:20:48

Kommentera inlägget här: