Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Falsterbo mm

Kategori:

Två dagar tillbringade vi på showen, det var kul. Tittade på 6-åringsfinalen på fredag och Grand Prix på em. Det var 2 skimlar som speciellt fångade mitt intresse. En dansk som vann 6-åringarnas final och flott hingst som tävlade för Polen "Ekwador" som gick Grand Prix.


6-åringarna, det är helt otroligt vad de rör sig, det var lite blandat men en del var i riktig uppförsbacke och gjorde ökningar i galoppen som jag bara kan drömma om än så länge.

Sen var ju Patrik Kittel riktigt bra och vann också på fredagen.

På lördagen flöt jag mest omkring och tittade lite på hoppning och shoppade lite. Vilja fick ett glittrande pannband till kandaret.

Jag träffade på Anki från Frösön, jättekul och fick lite rapport från Jämtland och Ås, de var ute och åkte med sin husbil. Sen träffade vi på Karin, denna duktiga östersundstjej som numera är ordförande i riksidrottsförbundet. Det var en trevlig helg och vi fick massor med inspiration, Kenth vill satsa på att kvala till Falsterbo med Pandora nästa år, så får hon bara vara frisk så. Jag höjde till 1.40 när Kenth hoppade sist och det ser inte ens svårt ut, hon gled elegant över med god marginal.

Med Vilja jobbar vi mycket med att få takt och schwung i traven, den blir lite platt och det får man inga poäng på. Ska tävla den 9 augusti men då blir det LA:6 för Anki skulle döma msv och då får jag inte rida den. Däremot börjar hon få styrka i skolorna och bytena är rena och luftiga, vi tränar serier med 4 emellan och lite piruett arbete. Galoppen är bra mycket bättre än traven.

Här har vi en som inte har de problemen, Briar gjorde tom ett luftsprång med helomvändning i luften inne på avtackningen. så det finns fortfarande lite bus  i den här gubben. Man får en tår i ögat när man ser honom.

Kommentarer

  • Nina säger:

    Oj va avis jag blir, hade oxå velat se Briar igen :(

    men man får minnas och titta på alla små filmer istället :)

    2009-07-26 | 20:57:53

Kommentera inlägget här: