Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

27 Januari

Kategori:

Nu var det mycket igen, idag var det svårt att få ihop dagen. Jag tränade iallafall för Anki och det gick jättebra, men fick longera Vilja på plan 10 min innan jag satt upp, och det gick undan, svansen i vädret och vilken trav!!!

Har lagt upp tempot ett snäpp igen och det känns bra, i slutor stoppar hon dock fortfarande upp lite grand, vi tränade slutor på medellinjen som i Msv B4 som jag har tänkt starta på vår hemma tävling 22 mars. Det var svårt, jag som har så svårt att rida på medellinjen när jag ska rakt fram också. Vi jobbade med galoppen och fick öka och minska den för att hon inte ska "fastna" i sin lunk, och några byten, åt höger inga problem men åt vä blir hon fortfarande efter bak, fast det sista blev fint. Det var kul och hon kändes mjuk och fin.:)

Vi var också och hämtade en tjusig tupp hos grannen, han såg gigantisk ut bland hönorna, men jag tror han fick lite fart på dem, för det piggnade till lite, de har inte mått så jättebra efter flytten.

Sen fick Fabiola sig en duvning, vi var till ridhusen och longerade med sadel, idag var det ganska lugnt, hon travade på framåt direkt när vi hade satt på sadeln utan att bocka, dock snurrade hon in sig i linan när hon började tröttna, så det är tur att vi bara har linan i grimman för då kan det inte hända så mycket.  Men avslutningen blev bra, då kunde hon ligga och galoppera i fin galopp på volten.

Kllockan blev 21.30 innan vi var inne. Lite väl sent.

Kommentarer

  • Nina säger:

    Hur hinner ni med allting o sedan vara inne redan kl 21,30 ? eller har ni annan tidzon där nere :)

    2009-01-28 | 10:46:54

Kommentera inlägget här: