Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag 26/2

Kategori:

Igår hann jag rida Pandora i skritt efter grusvägen mot kyrkan, det gick bra hon verkar tycka att det är kul och skrittar på i raskt tempo, hon känns stadig i ryggen och är fin i hullet nu.

Det är skönt att det börjar bli ljusare på kvällarna för nu kommer vi knappt igång i stallet förrän kl 17. När Kenth kom hem gick vi ut och tömkörde Fabiola, men då hade jag haft lång tid på mig i stallet och haft gjorden på och tömmarna på ryggen, sen stod jag bakom henne och slog med tömmarna mot hasen, hon brydde sig inte överhuvudtaget. vi kunde både skritta och trava med henne ute sen.

På kvällen hade jag dressyrspecialen och Kenth hoppträning. Sofia blir säkrare och säkrare och hade hoppat 0,90 m igår.

Erika var på bowlinghallen och Scouterna igår och hade haft kul, sen övade vi multiplikationstabellen som känns lite jobbig just nu. Men det gick kanon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: