Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag och lönedag

Kategori:

Oj, vad skönt med lön, nu var det ganska tomt på alla konton. Skönt att det fylls på med jämna mellanrum.:)  Bilderna har Katarina tagit i helgen.



Erika hade haft en härlig vecka i Duved och åkt mycket skidor, men tror att isgrottorna var höjdpunkten.

Nu har vi skrittat Pandora 2 dagar och det har gått bra, första dagen fick jag dock kliva av för vi hade delade meningar om vilken väg vi skulle ta, men jag vann (fast jag fick leda henne en bit förstås), hon är ju lite knäpp för hon älskar verkligen att komma ut i skogen och börja jobba igen. Nu blir det skrittturer med henne i ett par veckor, tänk om man hade haft en skrittmaskin! För det märks att det blir en häst till att hålla igång

I måndags var jag och Kickan och red i ridhuset och det var ganska många där, så det fick bli en lugn tur.

Igår red jag för Anki och hon gick så bra, förutom att när jag skulle rida så skulle de sätta upp en nödbelysning i ridhuset, så det var stegar och grejor där inne, jippie! Jag lovade montören att jag skulle skicka sjukhusräkningen till deras företag, men det gick ganska bra ändå fick hålla till i andra delen av ridhuset, med min fega lilla häst, och efter en stund var han klar. Träffade några gamla bekanta i ridhuset från Skaftö, och hann iallafall hälsa.

Fick ännu en aha upplevelse, fick inte flytta fram innerskänkeln förrän bytet var klart, det var svårt för jag brukar slänga fram den. Plötsligt blev bytena bättre. Och i bakdelsvändningarna fick jag rida 5-meters volter och ge Vilja väldigt lösa tyglar då blev de mycket bättre, de är fortfarande det svåraste för oss att få till bakdelsvändningarna.




Sen var det ridlektioner på ridklubben hela kvällen och det är väldans kul, och de har en bra mic så man slipper att höja rösten det är skönt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: