Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 4 februari

Kategori:

Idag fixade Lisa till Andromeda så hon blev snygg i manen, det behövdes, såg att nästan alla hästarna har skav av täckena nu. Skulle behöva bogskydd allihopa tror jag.

Vi hade tävlingsmöte inför dressyrtävlingen idag, det var kul att det var en hel del som kom. Tror att vi har organiserat och fördelat de flesta arbetsuppgifterna, så nu hoppas vi bara att ryttarna kommer också, för distriktet hade klämt in en tävling i Göteborg samma helg, det är typ 10 regionala dressyrtävlingar i distriktet i år, så det var ju väldans olämpligt att lägga en samma helg dessutom kom den in för en vecka sen dvs alldeles för sent. Jag har protesterat, men det hjälper föga.

Nu kör vi ändå den 22 mars och vi ska vi ha från LB2:2 till MSV B:4 och den har jag tänkt prova på att rida, det blir nog både Lätt A:6 och MSV B:4 tror jag.

Sen fick jag lite instruktioner på ridskolan om låsning och hästar, för nästa vecka ska jag börja ha lektioner på tisdagkvällarna, kul, det är lite blandat vuxna och ungdomar + de som valt specialidrott på gymnasiet.

Och inga ägg alls i hönshuset idag, och jag som har bakat upp alla ägg nu.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Har hönorna gått i strejk? gillar de inte den ståtliga tuppen?

    2009-02-05 | 08:54:46

Kommentera inlägget här: