Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Hästsöndag..

Kategori:

Jag hade hästarna i morse, vi brukar få en sovmorgon var på helgerna. På vardagarna är vi ute båda två kl 6 och gör färdigt stallet och ger Hönorna mat. Det är skönt att det är klart när man kommer hem, för då hinner man alltid rida.

Idag har bilen gått i skytteltrafik till Ridskolan, först red jag Vilja med kandar och det gick riktigt bra, men jag koncentrerar mig på att hon ska bjuda frammåt bättre och gör inga konstigheter. Förvända galoppen brukar vara suverän för att få henne att släppa hon gjorde också riktigt fina ökningar idag.

Så här ser det ut på Ridskolan, stora ridhuset rakt fram och stallarna till vänster. Lilla ridhuset ligger bakom stallet till vänster. Allt sitter ihop utom några småstall som ligger ovanför stallet till vänster. Fattar ni???



På em hade jag några träningar, Erika o Sofia pysslade med Zorro.

Sen var det löshoppning och nu hade Fabiola riktigt fattat vad hon skulle göra, öronen frammåt och full fart, hon klippte hindren så vi bara stod och gapade. Kanske blev 6-7 språng och 1.05 m som högst, hon var högt över och inte ett dugg trött och nu stannar hon lydigt efter kortsidan, men så fort jag klev åt sidan så kom hon i full fart. Hon har börjat balansera upp sig i galoppen också, så det blir inte korsgalopp så ofta nu. Tyvärr ingen film idag.

Diva fick också löshoppa, men då stod jag i transporten hos Fabiola. Diva fattade inte riktigt det där med löshoppning hon vill nog gärna ha sin ryttares stöd, men det kommer film på henne. Hon hoppade också 1.05 idag. Fast Diva slipper löshoppa i fortsättningen, det var bara kul att se hur hon bar sig åt.

Jag hann faktiskt baka en kaka och dammsuga under soffan också, det var så stora damråttor under soffan, så jag fattar inte ens hur de fick plats där. Vi måste köpa en sån där platt borste som går in under soffan. Hittade till och med några julgranskulor och Cesars leksaksmus, så nu har han har jagat den hela kvällen.

Tjejerna var bort till skolan en stund, den ligger ju bara 50 m från vårt hus, så de brukar gå dit och spela lite basket ibland. Så här ser det ut nu, vi hade snö några dagar och i fredags hade de t.o.m snöbollskrig, men det var då det.



Nog pladdrat, nu är det snart Beck på tv. Förresten tyckte ni rätt låt gick vidare igår, det tyckte faktiskt vi!
:)
 

Kommentarer

  • Carina säger:

    Vi satt här och sa så här när vi hörde Alcazar "den här låten vill i alla fall dom i Lysekil ska vinna" konstigt ni brukar ju aldrig gilla Alcazar. Vi längtar tills vi kan komma och hälsa på er. Idag skickar jag mössor. kramar från oss.

    2009-02-09 | 08:20:30
  • Nina säger:

    vann rätt låt? är det melodifestival ?

    har inte tid att titta på tv, måste vara ute i snön och göra snöänglar :)

    2009-02-09 | 09:59:01
  • Lena säger:

    Hej på er alla! Nej, vad bedrövlig denna festival var. Måtte det bli bättre annars kommer jag att stänga av. Har ni haft sportlov och tänker ni komma upp? Husrum finns!

    2009-02-10 | 10:30:39

Kommentera inlägget här: