Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag igen

Kategori:

Igår var jag och Erika på Torp, äntligen fick vi köpt en dator, den blir bra åt oss, En HP compaq stationär med 4 gb internminne och 640 GB hårddisk. Vi var på Inet och det är helt otroligt vad säljarna är duktiga, han lyckades nästan övertyga mig om att en dator som var 1500 kr dyrare men bara hade 2 GB internminne var snabbare än den jag köpte. Kanske kan det vara så, jag var tvungen att gå ut ur affären en stund så jag tänkte klart. Det här blir nog ialla fall bra. Idag var de hit och gjorde klart elen på kontoret och vi har gott om uttag 2 st a 4 uttag, det är nästan lika många som resten av huset har i sammanlagt.

Ni måste gå in på Sofias blogg och titta när hon hoppar Vilja i Munkedal, Vilja har börjat hoppa upp sig och tar i mycket bättre nu. De fick 2 nollrundor och 2 rosetter med sig hem, så Sofia var lycklig.

Dessutom var de här och fixade klart i hästhagen och körde ut matjorden utanför, någon som vill köpa matjord förresten? välgödslad lär den ju vara, blir nog en lastbil full minst. Det blir bra i hagen men vägen bredvid stallet blir sig aldrig lik, vi åker nog på att göra om dräneringen och den vägen också efter jul tyvärr. Nu har vi iallafall en grusring där vi ska ställa forderhäcken mitt emellan 2 hagar, så de kan stå torrt och äta.

Idag trimmade jag båda unghästarna så de såg riktigt fina ut med sin långa päls, benen är ganska ok, Andromeda har klarat sig från muggen men Fabiola har lite kvar, men jag fick loss det mesta idag.

Kenth mådde inte bra igår natt så han har legat hemma och varit sjuk idag, men vi kom oss iallafall iväg och tittade på Erikas fina Luciatåg, det är så mysigt med julavslutningar. 

I morse när jag åkte till Göteborg som det faktist lite snöflingor dalande, det blev iallafall lite vitt på marken, låt det få vara kallt ett tag nu så vi slipper leran.

Vad gulliga ni är förresten som vill vara med i tävlingsklubben, vi får väl se vad som händer framöver. Nu ska jag se om jag kan lösa Hällekilas rebus.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: