Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Måndag 10 augusti

Kategori:

Det översvämningskaos på E6:an, fastnade i köer eftersom de hade gått ut på radion att alla skulle köra via färjan istället och 162:an från Lysekil, precis den vägen som jag kör varje dag. Jag fastnade först i kö före Torp, så jag passade på att stanna och shoppa en stund där för jag tänkte att de kanske skulle släppa på trafiken igen på E6:an så jag kunde köra runt, men till slut gav jag upp och körde mot färjan, köstopp redan vid Jordfallsbackarna, det var minst 1 mil kvar till färjan, så jag vände och chansade på Skredsviksvägen och det gick bra, den vägen var öppen. Vad hemma strax efter 19 så vi hann fakstikt rida en sväng.

Köpte en häcksax på Torp och började klippa till vår syrenhäck för den har blivit vildvuxen i sommar, det blir genast mycket snyggare och är faktiskt riktigt kul. Nu börjar plommon, äpplen och tomater mogna, det är så härligt. Vinbären plockade jag av i helgen och gjorde svartvinbärssaft.

Hästarna var inne i natt också, fast det blev inget busväder. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: