Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag

Kategori:

Påsken över, och tillbaks till vardagen med skola och jobb. Idag var jag i U-valla och övningskörde, gick lite bättre den här gången, imorgon ska jag in och göra teoriprovet, håll tummarna.

Var och handlade lite på Torp, avbitare till taggtråden bla och en sadelgjord med hoppplatta till Pandora och en ny kandarstång till Vilja och en massa mat till oss, sprang på Bagges utanför ICA det var kul, jag jobbade i lagården hos dem när jag var ung och höll till mycket i stallet där. Var in på jobbet en stund, efter lunch.

Jag köpte en rak kandarstång på Hööks och det verkade som om Vilja var väldigt nöjd med den. Vi red bort till tjurarna och vände, hon hade munnen stängd hela tiden, imorgon ska jag testa i ridhuset. Sen lastade vi och for iväg med Fabiola. Vi galopperade lite idag iallafall. Hon är väldigt snäll men förstår ännu inte att hon har den där tredje gångarten utan travar gärna varv på varv. Mätte henne idag och jag fick henne till 163 cm, och det var mer än jag trodde, hon har nog växt på sig sen hon kom hit.

Förutom första smitningen så håller sig fåren inne i hagen nu och föjer friskt i den vildvuxna nedre delen av trädgården, det börjar bli fint där.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Hm

    Ska du inte köpa sadelgjordsplatta till Vilja också. Med tanke på att Sofia hoppade henne så bra??

    2009-04-15 | 10:37:25
    Bloggadress: http://www.storemyr.se
  • Marianne säger:

    Inte en chans, det är min häst... fast hon ska hoppa med Fia på torsdag också...

    2009-04-15 | 17:38:17

Kommentera inlägget här: