Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag 8 april

Kategori:

Kenth och Fredrik har hunnit röja massor på berget upp till hönorna det blir såå fint. Idag ska skräpet eldas upp, nu är det en rejäl hög. Jag började ta bort mossan på grusgången, det blir bra, har planerat att ha röda rosor i två rabatter från grinden upp till huset och rött granitgrus på gången.


Red för Anki igår och red Msv B:3 som jag ska tävla i den 19 och 26 april, det var inte så lätt som jag tyckte vid första anblicken, vi fick jobba med bytena efter diagonalerna och bytena rätt över ridbanan, så det var bra att jag red det. Däremot slipper jag skrittpiruetterna och det är bra.

Sen red Sofia Fabiola i ridhuset och det hade gått bra, vi får jobba på med frammåtbjudningen, men nu har vi ökat på maten lite, för hon har gått på minimalt kraftfoder för att det inte skulle finnas för mycket energi när vi började rida. Men hon är en riktig pärla inga problem att följa med ut i skogen, verkar totalt orädd och trygg.

Andromeda hade slitit sig häromdagen och sprungit igenom stallet och ut på ängen, hon brukar ju vara så långsam annars, men hon hade sprungit som en tok och hoppat diken och upp i trädgården, tur att jag inte var hemma. De fick tag på henne efter ett tag och som tur var sprang hon inte upp på vägen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: