Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Kungälv

Kategori:

Idag skulle jag starta kl. 18.54 så vi hann faktiskt lite annat innan, var upp i hagen och drog lite taggtråd på dagen, men det är mycket kvar.

Och så tävlingen, Vilja var kanonfin på framridningen, men tyvärr när hon kom in på banan, var hon livrädd för domarbordet varje varv, hon brukar sansa sig och lita på mig, men inte den här gången, båda travökningarna gick åt skogen och hon som kan göra så fina ökningar. Bytena funkade alldeles utmärkt och det är jag glad för, fick verkligen betyg från nästan hela skalan från 1 till 8, fick fyra 8:or så de är jag glad för. Fick faktiskt hela 58,33 trots alla missar, vi kommer igen nästa tävling. Och däremellan ska vi sätta ut ett bord i ridhuset med en blå filt över och träna.

Kenth var inte så glad på mig när vi kom fram till tävlingen och jag hade med allt utom pengar, som tur var kunde vi (han) skrapa ihop till startavgiften och sen räckte det så vi kunde dela på en kopp kaffe. På vägen hem stannade vi på Burger King och det var såå gott med mat då.

Men iallafall så grattar jag Ellinor som nog blev placerad med sin fina häst, henne träffade jag i Lysekil i lördags på Stefan träningen, hon red på Lysekils ponnyklubb samtidigt som mig för en massa år sen och bor nu på Tjörn, kul att träffa på gamla bekanta.

Så här fina var vi, ser ni "pysslingen"  som sitter på manken, kanske var det den som ställde till det???


Här håller vi på och grejar i trädgården å lördagen, det var riktigt sommarväder

'

Tomatplantorna är planterade i växthuset

Kommentarer

  • Nina säger:

    Förtjusande med hatt!!!!

    2009-04-27 | 10:16:09
  • A-C säger:

    Ja det är det faktiskt. Ser så proffsigt ut men va osäkert. Och tänk när Sofia inte vill ha hjälm då? Jag har till och med cykelhjälm nu för att slippa diskussionen. Ni ser så fina ut tillsammans! Hade faktiskt också shorts och linne i helgen!

    2009-04-27 | 13:52:34
  • Marianne säger:

    Vet ju vad du tycker AC, tror faktiskt att det är så att juniorer inte får rida med hatt, så det blir inget problem.

    Men håller med om att den är ju inte mycket till skydd.

    2009-04-29 | 09:06:11

Kommentera inlägget här: