Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 29 april

Kategori:

Oj , vad det blev effektiv tid igår, på em var vi en stund uppe i hagen och drog taggtråd, det är inte så fruktansvärt mycket kvar nu, uppe i berget förstås men dit ska inte hästarna få gå, så vi får väl ta det senare i sommar. Det är väl kanske 30 meter kvar på stora ängarna längst upp.  Det kommer iallafall att bli härliga hagar där. Fast jag höll på att kliva på en orm som rasslade iväg i gräset, tror att det var en snok.

Handlade lite blommor som jag planterade i blomlådorna, röda och vita petunior, petunior brukade vi ha i blomlådorna i Jämtland så det får väl bli det här också. Sen köpte jag en krusbärsbuske med röda krusbär, jag brukar ju alltid plocka hos grannarna i Kännåsen, men det är ju lite långt. Och det går mycket krusbär hos oss för krusbärskaka med vaniljsås är såå gott. De sålde alla sorters bärbuskar utanför ICA i Lysekil, tror jag ska köpa blåbärsbuskar också, det lät väl kul, visste inte att det fanns, men de kunde enligt grannarna bli riktisgt stora.

Sen tog vi Pandora och Fabiola bort till grannarna och galopperade Fabiola på planen där, det gick hyfsat när Kenth tog över. Kenth hade klippning hos M så jag fick vackert hålla hästarna medan han var in och klippte sig, i 20 minuter, men de var så lugna och trötta i värmen så de stod snällt. Snacka om effektiv tid.

Sen var det till ridskolan med Vilja, Sofia skulle provrida Michigan för hon kanske ska hoppa honom för ägaren hinner inte rida, hon har också för många hästar. Det gick riktigt bra, han är 16 år och välutbildad i både dressyr och hoppning,  Sofia hoppade 1.10 med honom utan problem, hon sken som en sol. Kenth red Vilja och jag hade träning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: