Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 1 april

Kategori:

Vilken härlig dag, smet tidigt från jobbet och byggde en hönsgård, så äntligen fick hönsen komma ut, de var måttligt intresserade och vi fick locka med mat utanför luckan, men sen gick iallafall några runt och picka i marken.

Veterinären var ut och vaccinerade Fabiola, så nu var det gjort, alla hästarna ligger i ofas med vaccineringen nu, undrar om jag ska försöka göra något åt det, Sen var Kjartan hit och skodde Vilja, kolla in deras hemsida förresten http://www.equss.se/, ser fram emot att få läsa er nya blogg!

Kenth  och jag tog en långritt med Vilja och Pandora runt Norrkila, det tog ca 1,5 timme och var riktigt fina vägar att trava på. Jag hade inte varit där bort igenom förut.

När vi var tillbaka så tränade jag att backa med släpvagn, hur svårt kan det vara att backa rakt bakåt egentligen??? men vi har en rak väg här utanför, så jag backade gång på gång och till slut vart det riktigt bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: