Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Långfredag och Bortlottad!

Kategori:

Jag har blivit bortlottad från den första dressyrtävlingen jag anmälde mig till (förutom vår egen förstås), trist som bara den, är det så här det ska vara när man har flyttat för att få lite närmare till tävlingarna. Det är ju hur många som helst på varenda tävling, eller alldeles för få tävlingar. Iallafall upptäckte jag snabbt att jag var bortlottad och var ut på deras hemsida och kollade, då fanns det platser kvar i LA:6 och jag var först att ändra, så jag får rida den istället de 19 april, det värsta är att det lär ju vara likadant på varenda tävling framöver. Har anmält den 26 i Kungälv och 10 maj i Trollhättan, får hoppas att vi kommer med, annars får jag väl försöka få upp Vilja i Msv A för då får jag inte bli bortlottad som 7-åring. Eller också anmäla sig på flera platser varje helg och hoppas att men kommer med på någon, men då lär jag ju strula till det förmodligen.

Idag var det en hektiskt dag, var bort till granngården och slog på en tappsko och sen hade jag 4 dressyrträningar, det är jättekul. Sen skulle jag rida Vilja, då hade hon tappat en sko och jag kunde inte hitta den, men jag for ändå till ridskolan och tänkte rida i ridhuset där det var mjukt, då hade jag fått med Divas sadel, så det var bara att lasta hästen och fara hem igen. Vilja slapp idag, hittade iallafall en gammal sko att slå på så nu har hon sko igen, hade ingen lust att ringa hovslagaren på påskhelgen, de må ju få vara lediga ibland. Faktiskt vart jag riktigt nöjd, det blev bra.

Vi hann löshoppa Fabiola och det gick riktigt bra, hon var på hugget och hoppade 1.25 m, tyvärr kom hon ganska ofta i korsgalopp, men det kanske hinner ordna sig innan testet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: