Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 3 april

Kategori:

Och vi säger Grattis, grattis, grattis till Dahlborgs som fick en dotter igår.

Sofia och Erika har varit hemma från skolan, Erika hostar massor och har varit hemma både torsdag och fredag, Sofia har varit hemma idag med huvudvärk. De var riktigt tussiga och har legat i var sitt hörn i soffan. Medan jag faktiskt har fått en hel del gjort de senaste dagarna eftersom jag var hemma med Erika.

Har haft några "duktiga" dagar, jag känner mig väldigt nöjd när jag får gjort en massa saker, fast idag gick det väl sådär. Var och hämtade nya däck på däckfirman och fick med fel däck hem. Var också iväg med ett fönster till lillhuset som var sönder sen länge och han var på lunch när jag skulle hämta fönstret, så det var bara att åka hem och tillbaka till båda ställena efter lunch igen, byta däcken och hämta fönstret igen. Men det blev iallafall bra, men förmodligen är det väl bara jag som ser att det är ett nytt helt fönster på det där rucklet. Träffade Robban  de skulle till fjällen, hoppas de får en solig och fin vecka.

Var och köpte en ny trädgårdssax (eller vad det heter) faktiskt en lite dyrare Gardena den här gången (de hade inget annat), och fick rensat nedanför hönshuset, det blev jättefint, faktiskt en massa blommor planterade under allt skräp där.

Vi var ut och red en sväng bort till Djupedal och travade lite bommar, sen löshoppning med Fabiola, hon var lite trött idag, tror de hade sprungit i hagen när vi red iväg med de andra.

Bytte till sommardäck på Finkan och den ena bilen, det var skönt att köra med sommardäck igen, for bort på Preem och pumpade. Nu är det vår!

Imorgon ska jag ha träningar i ridhuset hela dagen och sen ska vi på födelsedagsfest på em, kul. 

Kommentarer

  • A-C säger:

    Jasså men jag tyckte jag kände igen den gravida hos barnmorskan. Det var ju hon! Grattis!

    2009-04-05 | 14:46:01

Kommentera inlägget här: