Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 24 april

Kategori:

Idag har jag varit på konsultintervju i Göteborg och jobbet verkade vara ett spännande jobb, det påminner om produkthanterings systemet som jag förvaltade på Ericsson och är många tekniker Java, cobol och databashantering. Så det hoppas jag på även om det innebär en hel del pendling. Det är ju motorväg nästan hela vägen så det går fort att köra motorvägen till Göteborg, 9,7 mil blir det enkel väg var det enligt eniros vägbeskrivning, och det har jag ju en kompis i Ö-sund som har pendlat i många år, på bra mycket sämre vägar med renar och snö.

Var och hämtade tomatplantor och fikade hos mamma och pappa, pappa har ramlat och gjort illa axeln, men såg pigg ut igen, fast han hade nog ont. Ville (deras hund) hade snärt in honom med kopplet och lagt krokben på honom.

Sen var jag iväg och tränade Msv B:3 som jag ska rida i Kungälv på söndag, tycker att bytena på mitten är svåra, så vi tränade på att hålla linjen för jag glider iväg med vänsterbogen. Red programmet två gånger och andra gången kändes det ganska bra.

Sen hade de det så här skönt i hagen Vilja och Diva står och snackar på var sin sida staketet.



Nu ska vi iväg och löshoppa Fabiola, sen däckar vi nog i soffan.

Här är Sofia och minsta lammet



 

Kommentarer

  • Nina säger:

    Men va kul med verktyget, kul att de har samma koncept :)

    idag tinar det här :( imorron blir det sista dagen i åre, ev. köper jag nya skidor oxå så jag har något att titta på i sommar när myggen anfaller.

    2009-04-24 | 19:35:14

Kommentera inlägget här: