Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Hästarna

Kategori:

Igår var jag till Ridklubben och fick lite info, tvättade Vilja som är nyklippt men bara på halsen för oj vad hon tyckte det var läskigt att ha saxen mot sitt ömtåliga skinn. Men nu ser hon iallafall inte ut som en lerhög längre. Jag var ensam i lilla ridhuset som vanligt, verkar aldrig vara någon som rider där. Vilja gick jättebra och som vanligt var det en fröjd att rida henne. Speglarna i ridhuset är bra placerade, så nu  kan jag hålla koll på om bytena blir rena. Jag gjorde några få och åt höger var de rena men åt vänster var hon 1/2 efter bak.

På kvällen hade Erika spökpary på vinden för klasskompisarna, det lät som de hade jättekul.

Kommentarer

  • Annicka säger:

    Det är så skönt att läsa att ni verkar trivas. Och vad ni jobbar på!

    Kan berätta att snön har kommit, den första föll natten mot tisdag, och i morse var det -7 grader. Personligen gillar jag snön, för det blir så mycket ljusare och det kan behövas i detta mörker. Ha det så gott och stora kramar.

    2008-10-30 | 09:04:28

Kommentera inlägget här: