Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Gården

Kategori:

Så här ser det ut, en eld för skräp brinner nästan jämt. Och det är dyblött och lerigt i hagarna, det är ju ganska skönt när snön kommer och man får rena täcken, det lär ju aldrig inträffa här.



Nu är tre boxar färdiga och nedan är Vilja i den största. Tränade för Anki Tifält i Fredags och Lördags med Vilja, hon gick riktigt bra. Blev rund och fin i galoppen och bytena funkade riktigt bra. Vilja börjar bli stark och få en fin takt i traven också orkar bära sig själv och är mjuk och fin.  Kolla in täckena, de kan snart stå själv, men som tur är har vi torkrum med avfuktare och snart också tvättmaskin bara vi kommer iväg och hämtar den, vi har fått en sån där stor gammal för mattor osv.



Här står Diva och Vilja och snosar på varandra.

Kommentarer

  • Nina säger:

    En mattvättmaskin? oh jisses, nu blev jag avis.

    Här är det inte så mycket lera längre, mest bara snö snö o mer härlig snö faller från himlen :)

    Men tvättmaskinen är jag ändå avis på :)

    2008-12-03 | 18:11:40
  • Annicka säger:

    Fnissar gott och igenkännande när jag ser dom leriga täckena. Hos oss är det förhoppningsvis slut med det nu för säsongen eftersom allt är inbäddat i mjuk, vacker snö och det känns som om man bor i Bullerbyn. I morse när jag släppte ut hästarna vid 6-tiden så var det -11 grader och så oerhört vackert! Ha det gott!!

    2008-12-05 | 08:49:18
  • A-C säger:

    Leriga täcken är väl det enda jag inte är avundsjuk på. Det ser så mysigt ut hos er!

    2008-12-06 | 09:14:24

Kommentera inlägget här: